Sunday, May 16, 2010

I hate to celebrate beday..

ulfah ada Beday party invitation kat Mamak...uh..naper kat Mamak?? xtau la...budak2 zaman sekarang nih...macam2...

Talking about birthday...I HATE BESDAY CELEBRATION!!!

weird ke?? hahahaha...

Since dari kecik saya xpernah buat beday party..mmg xde gambar saye tengah tiup lilin...atau potong kek...lain dari kakak ngan adik pompuan saya...mereka sambut beday tiap2 tahun!
Kakak sanggup masak sendiri sebab nak ajak orang datang untuk buat beday party...hahaha...

Having friends like mine..membuatkan ketidaksukaan saya untuk sambut beday lagi bertambah-tambah...hahaha...My birthday is their excuse to prank me and I can't be mad about it!! S*^t!!

lagi dasyat yang suke buat Beday suprise...Aiyarkkk...I also hate suprises...(banyak betol mnde aku x suke??!!)

On the morning of 6 August 1998...mase nih saya Form 2...sekolah petang...
A call made by my best friend...

Apida: Afirah, jom g umah Amir...Ade discussion la...jom la.
Me: uhhh...xnak la...nota Geografi xsiap lagi la...tengah buat nih..
Apida: jom la...kite kene gak wat discussion nih...
Me: Xleh la..homework xsiap nih..

Pujuk memujuk berjalan selama 5 minit...Akhirnya Apida gave up..haha...saya memang degil!!

Apida: Hish ko nih!! Xleh! Ko kene pegi jugak...Kalau x ramai yang keciwa nnti..
Me: uh nape lak??
Apida: Hish! ko nih memang degil betol. Terpaksa jugak aku bgtau... Ktorg buat suprise beday untok ko la...dah2..Pi siap2...jap lagi aku smpi umah ko!
Me: uh..beday suprise ke?? alaaaaaaa...ye la2..nak pi siap la nih...Abih nota geog nih cmno beb?? kang kene marah la...
Apida: sape soh xbuat semalam...hahaha...

Maka Apida datang umah naik motor...amik saya...(14 and riding a bike??!!hish!) sempat lagi Apida pesan kat saya, " ko jangan bgtau orang lain ko dh tau. Sile buat2 terkejut yang amat!"

hahahahaha...

Sampai jek umah Amir...rumah senyap jek...ttbe semua keluar..."SUPRISE!!!" Muka saya terkejut yang amat...hahaha...berlakon...buat2 muke terharu...(ekcelli diorg sampai skang xtau yang saya dh tau..hoho..)

I got an MU poster...hehehe...thanks a lot...rasenya ade lagi sampai skang...wpon poster tuh 1997/98...hoho..
Kelakar sangat party nih..sebab Amir yang masak...I don't remember wether we have a beday cake or not..but I do remember ade sandwich sardine..yang ade cili padi yang xpotong...sebijik2 dia letak dlm sandwich...mak aih...pedas gile!!

Bile masok Teknik lak, mereka kidnap cermin mata saya sepanjang hari! hahaha...bile masok kelas..bile cikgu soh bace notes kat papan hitam, saya cakap " Cikgu. Saya xleh baca hari nih. Spek saya kene kidnap. Hari nih beday saya"

Cikgu agaknye dah biase ngan perangai student yg xbetol...cume senyum n soh saya dudok...
Owwwhhhhh...this is waaayyy better dari kene simbah ngan air nescafe+milo+horlick+ntahape patuh kene baling ngan tepung gandum... Kawan2 teknik bagus...sebab diorg tau saya akan mengamuk gile, kalu diorg buat cmtuh kat saya...hehehehe....

Masuk matriks lak...I was kinda incharge of my freinds beday celebration...and every time, it's a suprise...sajek...wat gempak kan...I'm the one who suppose to buy cakes and mende lain...kinda weird right...I'm the one who's incharge yet I hate to celebrate my own beday...ehehe...

So when it comes to my beday...knowing that I'll know that they are probably making a suprise beday for me...thay celebrated it A MONTH before the actual date....CIS!!

hahahah...but it was fun though...Thanks a lot...

And the last suprise beday was from my Uni fren...yang nih memang saya bengang sangat!!! hahahahahahahahaha.....(bengang sangat lah)..This was last year..

It was about a week before my besday...I seresly don't have any idea at all they were going to celebrate my beday on my own party...

You see, Mase tuh saya buat makan2 kat umah... saje...buat steambot...me cooking...for about.8 people..


Janji kol 8.30...dah kol 9 x smpai2 lagi...ade 3 orang jek..yang lain semua x sampai lagi..When I called, they said OTW..ok..I'll wait..and then another call, xleh datang. Ade meeting...wahhhhhh...saya sunggoh hangin!! penat jek masak...dah la xde orang....datang lambat lak...

I was quite mad...really pissed off...sampai hati xdatang...diorg jugak yang soh buat steambot nih...patuh xdatang lak...

Then I said...xpe lah...mane yang ade nih...korang start makan je lah...Tengah2 hangin ngan lapar yang amat nih...ttbe jek...

"hepi beday to you" berkumandang dr luar rumah!!!


ARRRRGGGGGHHHHHHH.......

benci korang sangat-sangat...dah rase macam nak nangis dah...sampai hati korang!!!
dan sangat lah xaci...it was my beday party...and I cook??cit!! benci korang!!

Sepanjang diorg nyanyi lagu beday tuh la saya plak sebok membebel " XNAK...XNAK...XNAK!!!!!!!!!!!!"

seresly XNAK...

hahaha...but anyway thanks bebanyak...sayang korang sangat2...

but I hope you learn you're kesson....I HATE BEDAY CELEBRATION..lagi2 SUPRISE...ok???

I don't know why I don't like celebrating my birthday...mmmmm...ntah lah...tapi memang xsuke...

It's enough for me that you wish me (and probably gift a present..That's BIG bonus)...but seresly...There's no need to celebrate...seresly...no need..

hahaha...I'm mad ain't I??

anyway, Nak share what I cooked and ate for lunch today...Kakak sile dengki!!



ayam goreng...
ayam nih xhangus...tapi memang kaler dia cmnih!!
hahaha....


tauhu masak cili...
cili yang xpedas langsung..huhu...


sayur labu lemak kuning ngan sayur pucuk ubi ngan syur pucuk manis..
Pucuk2 nih semua amik dari laman umah jek...
labu beli kat kedai lah...
kalau labu pon tanam sendiri..xtau la...
(out of words...speechless dowhh...)


nilah semua hidangan nye...
owwhhh...dalam mangkuk kecik tuh cencalok...
yer...kami makan budu, cencalok, ikan pekasam (my feveret) dan yang sekaum dengannye!!

Sekali lagi pesanan dari yours truly...No besday celebration plis!!!
nak bagi hadian xpe...sangat dialu-alukan..ngehehe..


2 comments:

Unknown said...

hahahahahahhahahahahahha...
erk..urs truly anda manede terlibat=|btw, if v do it again this yer..it wont be s meaningful s d last one..cz ms.b wont b around=| or if u insist..fine!i'll ask guguk la to pujuk her=| harhar..

afirah said...

hahaha...nope...u won't be around kan...sebok berhoneymoon probably...kann...xkan nak spent some time to celebrate my beday kot!!
so this year, I won't be expecting anything...hehehehe...

(seresly wasn't expecting that suprise...and seresly sakit hati sangat ngan korang!!)

doesn't matter if ms.B will be around or not..I know you won't...huhuhu...