Sunday, May 23, 2010

Finding my muse…

wuhuu...!? hoho... It's been awhile seen I have a person as my muse.. and by a person I mean, a guy.. ngehehe..

Hari nih saya ade date ngan Abang Khairul, ngan wifey Kak Intan, wedding planner kakak kat Meru, Klang. I went with my gf, Leli. Siapakah Leli??

Leli adalah sahabat saya yang saya kenal sejak dari form 3Arif..since dari 1999..lame kan?..hehe.. Kenape keluar ngan Leli?? sebab kami jek yang free!! Beselah kalau weekends macam nih, tinggal yang single jek yang free..hahaha...yang dah berkeluarga, yang dah berboyfriend, mesti lah sibok ngan kat partner masing-masing kan...ehehe... Maka, Leli je lah yang jadi peneman setia saya, dan saya peneman dia bile dia boring..hahaha...

Leli nih adalah pengerusi Kelab Bebas Kapel..atopun Singles Club.. (self invent club, okay..heheh..) ....hahaha...Have been the pengerusi since ever...and members come and go..hahaha...and there are also times where she have to 'bubarkan' the club..because there were no members at all!! hahahaha... Xpe Leli.. I am joining the club okeyh...but this time we make a little bit of changes okay...we call it..Kelab mencari calon suami..hehehe... objektif kelab adalah mencari calon suami...hahaha...kite set target okay...next year...ehehehe... Aktiviti pertama adalah pemberian borang untuk menjadi calon suami kami..ngahahaha….listed candidates will be call for an interview..hahahaha…

mengarut..mengarut...

berbalik lak pada date ngan wedding planner tadi...jumpe ngan abg khairul untok bincang pasal hari akad kakak nanti. nak kompimkan photographer. itu ini..blah blah...bosan...
Soklan cepu cemas dari Abg Khairul.." Hah..ni dah tengok semua2 nih..xde plan ke nak kawin??"
wohoho...Encik..kalau ade yang nak kat saya nih..Hari nih jugak saya kawin..hahaha... (dalam hati jelah) gile kalau nak cakap cmnih ngan abg khairul tuh..gile nanti dia cakap.."kesian gile budak nih"..hahahaha..

Balik dari jumpe  Abg Khairul , kami pi lepak kat the Curve...lepak kat Ikea...woho..makan kat Ikea lagi.. This time saya makan, Meatbola..ngan an extra bowl of Brocolli..memang hantu brocolli lah..sigh..

Jadi apa kaitan with finding my muse? yes...we talk and talk and talk.. and realize that almost everyone in our class are married..even the guys..yup..even the guys...some even have kids as old as 6 y/o...haiya..saya?..mungkin belum bertemu jodoh lah..xpe lah..

Tetiba terpikir, that I haven't have anyone that I can consider as my muse for some times now..you know..those peeps, yang kalau kite bangun kite ingat dia, kita tidor kite ingat dia..kan... I think I should have someone that I can admired and be with my thoughts all the time.. and be the reason for this life..and be the guiding spirit that I need...kann.... Life wouldn't be so f*&ked up kalau ade muse..kannn…

Jadi mungkin, I should concentrate on finding a muse that isn't a person..that isn't a guy.. For now, I think nak cari a guy macam susah jek..huhu…
For now, I love blogging.. I love to write..I love that people do read my blog (In my dreams..I don't really think there is people reading this blog pon..hahah..).. I love that I can share this with all of you...

Maybe this is it...my new muse..mungkin..maybe.. tapi bolih kah?? Can blogging be considered as a muse? And reading people's blog? And start admiring him? tapi bolih kah kite admire someone we don't even know? Can reading just the blog give you a source of inspiration? no..no.. the real question here is can you really tell what a person is just by reading his blog? Penat jek admire dia, tau2 dia dalam blog lain, in real life lain…haiya…

uhhh... I used to have muses when I was in school..Let it be a friend, a crush, a secret admirer and boyfriend..hehe...they seems to give you reasons and hopes in life...right?? I miss that feeling...Miss it..Too bad kann...

*sigh*

Still in search of my muse!


 

NEXT!


 


 

2 comments:

Unknown said...

gapo mu..kawe pung takdok aktiviti mase weekeng..kawe ni key digantung tok betali..sampa hatimu tingga kawe T_T

afirah said...

hahaha...mu ado ko?? takut mu busy..mu key busy memprepare wedding.. malas nok kaco mu...xpo2 next time aku bowok mu pulok...sementara mu dok nikoh lagi nih..hehehe..