Saturday, April 9, 2011

Belut?

We were driving at night. I wanted to stop for freshing up and do some stretching. So we stop at a small 'gerai' in a corner.

It was dark. I can't really see what 'gerai' was it. But, what the hell, I only wanted a drink. But my lil sister gatal, pergi order sup pulak.

Pakcik kedai tanya, "Nak sup ape?". "Saya nak sup campur Pakcik" adik jawab.
Pakcik buat muke kerut. Aku pon naik pelek jugak. Pakcik tanya " Sup campur? Sup ape? Sup campur ke sup sayur ke sup campur apa?"

Aku pulak kerut muka. Sup campur lah. Sup? apa yang pelek sangat. Dah sebab pakcik tuh pelik tengok aku ngan Adik, aku pon jawab lah, " Sup sayur, Pakcik." Padahal xmau pon sup sayur, tapi mahu sup campur, yang pada aku maksudnya sup yang ade ayam, daging, seafood etc. Arrggghhh, bantailah. Ape - apelah. Janji sedap.


Esoknya, kami lalu tempat yang sama. Pada siang hari. Eh, ini lah kedai yang kita berhenti minum semalam. Aku paling ke kanan, then I burst in to laughter. Why?

Kedai yang kurang dikenal pasti ape rupa2nya kedai sup belut!! Omaigod.


Padanlah pakcik tuh buat muka kerut bila aku start turun dari kereta lagi. Hahahaha... Nasib baik x makan sup campur 'biasa', sup belut la itu! Wawawahh...scary....


(^_^')


2 comments:

Nizam.Ariff said...

belut salai.. sedap.

Kalau dibuat sup, tak pasti aku larat makan atau tak.

afirah said...

belut yg penah sy try yg cuma atas sushi tuh. x sedap!