Showing posts with label malas tahap gaban. Show all posts
Showing posts with label malas tahap gaban. Show all posts

Sunday, May 23, 2010

Padprik campur

woh...xsempat pon nak amik gambar step by step. I was cooking two dishes at once.. Ttbe Daddy nak makan tomyam lak..so buat la sikit..bahan yang same jek ngan padprik...ikot kan ajek..

Nak letak ke resipi padprik kat sini? ke xpayah...hahaha...malas lor..

(nini..kalu hang nak resipi, bgtau la ek...malas beb..)

gambar pon xdok..dah lapar tahap gaban dh tadi...siap jek, basuh pinggan jap, kemas2 dapur yang dah macam tongkang pecah..hehehe..., naik mandi dulu... baru makan... dah x peduli dah nak amik gambar ke tak..lapar gile..

Tadi kan makan brunch jek kat Ikea.. So dah lebih 8 jam lepas makan kt Ikea..tu pasal la lapar gile..hoho..

okay lah..leaving you with this video...by A.P.I..pelita..



Tak pernah sesaat daku meragui
Apa yang telah daku temui selama ini
Tak pernah sesaat daku menyesali
Apa yang telah aku nikmati
Apa ku alami

Selagi hayat dikandung badan

(korus)
Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Tak pernah sesaat aku mencurigai
Apa yang telah aku kecapi setakat ini
Tiba saatnya kan ku tangisi
Pada yang pergi takkan kembali
Kembali lagi

Selagi hayat dikandung badan

(korus)
Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Selagi jasadku belum terkubur
Selagi tubuhku belum ditimpa uzur
Pantang datuk nenek moyangku berundur

(korus)
Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke seluruh dunia
Akan ku pancar cahaya seperti pelita ke serata dunia
Seperti cahaya

Wednesday, April 14, 2010

hari ini di dalam makmal

ni posting sambil wat kije lab nih...sambil centrifuge blood sample nih..sementara tggu centrifuge siap..hehehe...

pagi tadi konon nak datang awal ke Lab..konon nak tangkap Dr. Mahmood awal pagi..konon nak siap keje awal...hehehe...harapan..

bangun pon dh lambat...tepon Dr. mahmood x angkat2...mane ntah dia pegi selaloo pagi2 bute dh ade kt opis...abih sape nak draw my blood??

uh...tawakkal je la...pegi je la..kalu dia ade ade la..

dah la lewat..xsempat lak nak wat breakfast..so pi beli breakfast McD jek..

kalu wat keje lab kene mkn extra time breakfast..sbb xleh tggl eksperimen. so xleh g lunch..huhu..

lepas cam bese la jam pagi2...mase nih la untuk makan breakfast...bancuh2 kopi dalam kete..sbb nye jam lame...sempat la nak mkn semua...lagi la lambat sampai lab...

>>>wat keje jap
>>>sambung balik setelah tinggal laptop beberape jam..huhuhu...

skang dh kol 3.15 pm...sangat la lapa...

timer dh berbunyi>>> sambung wat keje balik..hahaha...

cenrifuge 10 minit...sambung membebel..

sampai Lab, Dr. Mahmood xde..kol pon xangkat2..mcmane nih?? ape mau buat..
xpe la kite tggu lagi...

nasib saya baik, call blk kol 10.30 dia angkat. maka pegi la floor atas and mintak tolong dia amik blood sendiri nih, kire2 10 ml untuk kegunaan eksperimen sendiri..wuhuuuu...

lambat la skit start kali nih...slaloonye kol 7 dh terpacak kat lab tuh..huhu...

maka start la keje eksperimen nih...

xkan nk tulih method eksperimen kat sini kot...muntah korg bace nnti...

nak tggu break 30 minit lak..mase incubate cells lagi...nak pi solat zohor lak...

>> sambung keje lgi...nak treat damage the cells lak...

waaaa....dah 4.30...kejo x siap lagi nih...xlarat dh nih...

tggl centifuge n prepare slide jek lagi....

dah la kebuloq tahap gaban dh nih...

dalam sebok wat keje nih...sempat la jugak turun naik lab nih 4 kali sebab nak kene alih kete...adoi..penat gile...
kalu hari2 macam nih, bisa kurus dong!!


>>> dah kol 5.30 dah...

siap jugak akhirnya...
sambung esok lagi..

mesti jam gile...nak tggu abih jem ke? nak redah je jem tuh?? haish...penat den..

k la dh kemas segala pekakas..mau pulang la...


bye!!


sehari bersama saya di makmal immunology. esok nak lagi?? hahaha...gile bosan kan..

(perasaan lapar pon dh hilang!!)

Monday, March 29, 2010

songs that ....

okay.sibok.malas nak karang panjang.maka ini untuk masa ini.
lagu all time feveret nih..

hinder.lips of an angel.






tp ingat! jgn jd seperti mereka. dh ade gf pon sebok calling n ridu2an xgf.n jgn dok serumah ngan mereka yg bukan muhrim.


and this song.listen to it back to back 100 kali pon xpe.too bad my ipod dh ngeng!
suke sgt breaking benjamin tp nape xde CD jual kt sini ek?? dowh sunggoh..dh x larat nk cari dh..
anyway enjoy!!

breaking benjamin.diary of jane.

Friday, March 19, 2010

breakfast

makan roti putih dua keping ngan makan nasi lemak ayam sebungkus...
dua-dua bagi rasa kenyang yang same jek...



jadik??

mkn roti jek tiap2 hari??
jimat....

xlarat la...at some point...dh xleh nmpk dh roti...rase mcm nk muntah jek...

maka?

ntah..xde kesimpulan..

Monday, March 8, 2010

masak ape nih??

ehehe...lame dh x letak gambar masak2...

so ulfah nak mkn something yg baked ngan cheesey white sauce n ade sayur n ade ayam n di top up ngan mashie potato...

maka...

ini la jadinye...

sedap..

hehehe..




name nye... ciken cheesy vegetable casserole..hahaha..

suke hati jek bagi name kan...

Thursday, January 14, 2010

Seether

this one's a killer...
LOVE the song...love the music..
n especially LOVE his VOICE!!!

damn!


Saturday, January 9, 2010

lame sudah

lame sudah x update belog ini...uhuu...tidak berkesempatan la..

jadi ape ya...



ini la...suke lagu nih...sgt comel..kan...

ape lagi ek..

owh...saye pandai buat bubor nasi...hahaha...
apekah kenyataan ini?? semua org pon reti wat bubor nasi...hahaha...

owh...lagi satu..

selamat tahun baru

masih sempat kan..still januari..

will promise that i update more..


(kisah ape ade org bace ke tak)

hahahahahaha ;P

Wednesday, November 11, 2009

no more cooking for me..uhuhuhu... (T_T)

ok...now I officially gave up..

I must admit that I cannot...I repeat..CANNOT...cook cakes, cookies, or anything that involve in baking it...

seriously gave up...hahaha...

hari ini cube buat kek oren...ok ...failed....failed...hahaha...

bantat..or dlm Bahase lain..dia xmo naik...hahaha...dia padat...

tp xpe...

cream cheese aka topping dia sgt sedap..ahaha...

that's the only thing yg jd la...hahaha...

harap cantik jek sbb topping lawa...

hahaha..


maka dgn rasminye saya melantik nini aka wani sebagai baker kek sy yg rasmi...

Amin...

nini nye kek coklat and choc brownies sgt sedap...ke ade letak ape2 dlm tuh??? wahahaa...





...nk masak mende lain ok lagi...nasi lauk etc...tp selain itu mmg fail...wahaha...

Monday, October 26, 2009

free things...

my hair is getting longer...I think it needs a hair cut la...

so I'm waiting for my big sis to come back home..


so...

the hair cut in a salon would be free...hhahaha...



(seriously couldn't even afford my own hair cut la...selalu potong sendri jek...ngehehehe...)

Wednesday, September 2, 2009

masak pajeri nenas

dah siap dah pajeri nenas!!
wahaha...

gile hebat wat pajeri nenas..
padahal beli kuah kt gerai makcik..
patuh tambah nenas sendri..

HAHAHAHAHA!!
kantoi giler..